duminică, 12 iulie 2009

Importul German

Ma pregatesc pentru o mica petrecere. Pentru inceput am facut o lista cu cele necesare desfasurari evenimentului. Am plecat spre Ploiesti deoarece acolo sant mai multe hipermarketuri cu gandul ca voi gasi cele necesare la preturi ceva mai jos decat as fi gasit in magazinele din Campina. Ajuns la Ploiesti am intrat pentru inceput in Carrefour, am studiat preturile fara a cumpara ceva de aici, apoi am mers la Metro, am parcat masina, dupa care am vazut o intrare si hop-top sa intru repede ca era vremea ceva cam urata si turna cu galeata de sus, dar ce sa vezi o angajata a Metro imi spune ca nu pot intra deoarece eu am card albastru, nu am card auriu si pe acea usa intra numai clientii gold. Surprins am intrebat-o cei ce intra pe aici ajung in alta parte sau tot in acelasi magazin in care voi ajunge si eu daca intru pe usa cealalta? Respsctiva mi-a raspuns sec, in acelasi loc, dar nu esti client gold si nu ai voie pe aici. M-am conformat si am mers la intrarea celor cu carduri albastre. Cum am intrat in magazin am vazut cateva hartii pe care scria "reclamatie", am luat una am spus ca nu este frumos ce se intampla si ca acest lucru suna a discriminare dupa care am pus-o intr-o cutie. In timp ce scriam o alta angajata a Metro ma intreaba daca fac reclamatie in legatura cu intrarea. Am raspuns da. Respectiva mi-a spus ca "foarte multa lume face astfel de reclamatii dar aceasta idee cu usii diferite se practica si in Germania si ca sigur nu se v-a schimba nimic, din contra clientilor gold li se vor oferi in curand la acea intrare un spatiu cu canapele, plasma si bombonele unde sa isi traga sufletul". Auzind cele spuse am zis ca azi v-a fi ultima data cand voi intra in Metro. Am intrat am vazut ca preturile care erau mai mari decat la Carrefour, ba chiar mai mari si decat cele de la Kaufland (dupa Metro am fost si pe acolo sa studiez), ma refer la produsele pe care le cautam eu. La iesire din magazinul Metro se practica o chestie pe care cred ca numai la puscarie o mai gasim, la alte hypermarketuri nu am mai vazut-o, sau daca am vazut se intampla foarte rar. Dar sa trec la subiect. Dupa ce platesti iti pui toate produsele in cos si cum ajungi in fata usi sar unu sau doi indivizi pe tine care iti cer facturile si incep sa iti scotoceasca prin cos, le este teama sa nu furi ceva. O idee tampita, daca vroiau sa previna furtul sant convins ca puteau gasi un sistem mult mai performant, mai sofisticat si mai elegant, astfel nu mai deranjau clientul si sincer nu santem hoti.
O chesti foarte tare era la usa celor care detin card gold, pe usa scria "Bine ati venit", iar pe usa celor care au card albastru nu scrie nicidecum bine ati venit era o chestie cum ca am avea 150 de motive sa venim, eu zic ca de acum icolo am 150 de motive sa nu mai calc prin Metro, nu mai fusesm de ceva vreme si sant convins ca nici nu voi mai calca pragul acelui hypermarket pana nu isi v-a schimba politica.
Nu pot spune ca acel client care cumpara de la mine o cantitate insemnata de produse nu este un client valoros, dar ii aduc multumiri intr-un mod mult mai civilizat in asa fel incat cei ce cumpara mai putin de la mine sa nu observe acest lucru.
Dar cum spunea angajata aceasta este o practica importata din Germania, poate ca nu as contesta-o daca ar importa cei de la Metro si respectul fata de client tot din Germania.
De ce oare en-grosistul importa numai ce nu ii place muritorului de rand?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

De ce sa taci?